Wednesday, April 24, 2019

MY PRODUCT!

Bismillahirrahmanirrrahim...

Jemputlah minum di Tanjung Dawai,
Lauk berkuah terhidang juga;
Tatkala meranum hobi dituai,
Lebat berbuah usaha niaga.

Begitulah perjalanan diari usahawanku yang sedang aktif berjalan. Hanya bermula sebagai satu hobi. Kini, minat untuk menulis akhirnya membawa hasil apabila satu demi satu buku yang mengandungi karyaku dilahirkan. Alhamdulillah. Namun begitu, penglibatanku dalam bidang penulisan tidak sama seperti penulis-penulis masyhur yang lain. Perjalananku berliku tanpa seorang insan bergelar guru. Mr. Google menjadi rujukanku waktu itu. Dialah sifu!

Lahirnya diriku sebagai penulis baharu adalah apabila aku mengambil langkah menjadi seorang self-publisher. Matlamat ketika itu hanyalah mahu menyambung pengajian di peringkat sarjana melalui saluran Kementerian Pendidikan Malaysia (KPM), iaitu Hadiah Latihan Persekutuan (HLP). Bukan mudah untuk aku menerima tawaran Cuti Belajar Bergaji Penuh Dengan Biasiswa memandangkan aku guru novis dan masih belum cukup servis untuk mendapat Anugerah Perkhidmatan Cemerlang (APC) sehinggalah aku melihat satu ruangan yang tertera di dalam borang permohonan HLP yang membantu aku, iaitu sumbangan dalam bidang penulisan atau penerbitan. 

Desakan itu memaksa aku untuk menjerumuskan diri sebagai penerbit persendirian sehinggalah aku berjaya melahirkan dua naskhah buku secara swaterbit melalui Absha Jaya Trading. Inilah salah satu kunci yang melayakkan aku untuk menerima hadiah yang ditawarkan oleh KPM. Kemudian, barulah aku berjinak-jinak menghantar satu demi satu manuskrip yang kutulis kepada penerbit yang sedia ada di Malaysia setelah menghadiri beberapa kursus, bengkel dan seminar untuk menambah pengetahuan dalam bidang penulisan yang menjadi sumber pendapatan sampinganku hari ini. Penting untuk aku mencari pakar dalam bidang. Jelas, berguru kepalang ajar, bagai bunga kembang tak jadi!

Nah, pejam, celik, pejam, celik, beranak-pinak buku yang menghimpunkan hasil tulisanku! Syukur.


1. Koleksi Teks Pengacaraan Majlis Rasmi Sekolah 
  • READY STOCK
  • Semenanjung Malaysia: RM 27
  • Sabah & Sarawak: RM 30
  • TIDAK termasuk biaya pos
2. Menu Berkhasiat Untuk Zuriat Seawal Usia 6 Bulan Hingga 2 Tahun 
  • READY STOCK
  • Semenanjung Malaysia: RM 12.50
  • Sabah & Sarawak: RM 15.50
  • TIDAK termasuk biaya pos
3. Pantun: Pengasah Minda, Pengasuh Jiwa (Dalaman) 
  • SOLD OUT!
4. Himpunan Lembaran Kerja Pendidikan Islam Prasekolah PPKI (Dalaman) 
  • SOLD OUT!
5. Siri Anekdot dan Cerita Kehidupan: Rencah Kehidupan (Hana Secantik Hana) 
  • SOLD OUT!
6. Siri Anekdot dan Kisah Kehidupan: Kiblat Kehidupan (Sirat Menuju Ar-Rayyan) 
  • SOLD OUT!
7. Siri Anekdot dan Kisah Kehidupan: Hijrah Kehidupan (Doa Firdaus ke Pintu Firdaus) 
  • SOLD OUT!
8. Antologi Kembara Tidak Ajari Kita Menjulang Benci (Taming Sari ke Eiffel Tower) 
  • SOLD OUT!
9. Antologi Mama, Kopi & Wi-Fi (Anekdot Pintu Hati, Makan Hati, Sesi Penggambaran, Sedekah dan Duha) 
  • READY STOCK
  • Harga: RM 30
  • TIDAK termasuk biaya pos
10. Siri Muhasabah Diri Bercakap Dengan Cermin: Jalan Pulangku (Musibah Untuk Muhasabah) 
  • PRE-ORDER
  • Harga: RM 20
  • TIDAK termasuk biaya pos


HUBUNGI SAYA:

Puan Absha Atiah binti Abu Bakar
Whatsapp: 013-4493510
E-mel: abshaatiahabubakar@gmail.com

No comments:

Post a Comment